Kopi Luwak - הקפה היקר ביותר בעולם!



Kopi Luwak - הקפה היקר ביותר בעולם!

ממה אתם חושבים, מייצרים את הקפה היקר ביותר בעולם? מסוג מסוים של קפה? אז אתם טועים! את הקפה הזה עושים מפולי קפה, שנאכלו ויצאו עם צואה של חיה מסוימת בשם Luwak. כן, אנו מדברים על הקפה המפורסם שנקרא Kopi Luwak, אשר שום סוג קפה לא משתווה לנדירותו ולמחירו -320-400 דולר לק"ג. במקור, הקפה הזה מגיע מאינדונזיה - הוא גדל על איי ג'אווה, סומטרה וסולאווסי...

באינדונזיה, המילה "קופי" - פירושה קפה. באיי המולדת של הקפה Kopi Luwak - בסומטרה, ג'אווה וסולאווסי, שוכנות חיות הנקראות Luwak (זבד), שעל שמן קרוי המעדן הזה. החיה הזו ניזונה מפולי קפה הבשלים והטובים ביותר. Luwak לא יכול לעכל את פולי הקפה, ומסלק אותם מהגוף "בדרך הטבעית". תושבי המקום, אוספים בקפדנות את הפולים הלא מעוכלים, ומהם מכינים את... Kopi Luwak האגדי.

"Kopi" - באינדונזית פירושו "קפה", ו- "Luwak" - הוא בעל חיים קטן, מעין זבד.
Luwak הוא טורף קטן החי על עצים. והוא מאוד אוהב פולי קפה, ויודע לבחור את הבשלים והטעימים ביותר. אוהבי הקפה הללו, נחשבו למזיקים – עד שמישהו לא חשב על רעיון מבריק איך להרוויח עליהם כסף.

העניין הוא ש- Luwak אוכלים יותר פולים ממה שהם מסוגלים לעכל. פולי הקפה הלא מעוכלים עוברים במערכת העיכול של הזבד, עוברים שם עיבוד כלשהו ויוצאים "בדרך הטבעית" (או במילים אחרות – עם צואה). כתוצאה מכך, הטעם של הקפה משתנה.

התושבים המקומיים אוספים את פולי הקפה הלא מעוכלים היישר מצואת החיות, ומכינים מזה את הקפה היקר ביותר בעולם.

וכך נוצר ה- Kopi Luwak. למרות מקורותיו המוזרות, יצרני הקפה מוכנים להישבע שהוא עומד בכל תקני האיכות. לסוג זה של קפה יש צבע קרמל וריח של שוקולד.

לדברי מדענים, אין זה סביר שסוג מתוחכם זה של קפה, יהיה אפשרי לעשות באופן מלאכותי בזמן הקרוב.

מסימו מרקונה, חוקר מאוניברסיטת גוולף (אונטריו, קנדה), חקר האם אפשר לשחזר את האפקט הנגרם לטעם של הקפה על ידי הזבד.
הוא התחיל לחפש מקום אחר בעולם, בו יש גם קפה וגם חיות זבד, ובסופו של דבר מצא את עצמו באתיופיה, מקום הולדתו של הקפה.
במחקר שלו, אשר פורסם במגזין Food Research International הוא תיאר, כיצד הוא הכין קפה מפולי קפה שבחר באופן אישי מן הצואה של זבד אפריקאי, והשווה אותו ל- Kopi Luwak.

מרקונה מצא שבשני המקרים, פעילות העיכול של זבד פירקה את החלבונים הכלולים בפולי הקפה. הודות לכך, בקלייה, הטעם והארומה של הקפה נעשו עוד יותר בולטים. חלבונים מסוימים נשטפו לגמרי מן פולי הקפה, ולכן הקפה שהתקבל היה פחות מר.

אבל את ה- Kopi Luwak לא קל "להעתיק", כפי שצפה מרקונה: מערכת העיכול של זבד אינדונזי מפרקת חלבונים באופן טוב יותר מאשר מערכת העיכול של זבד אתיופי.

רוב Kopi Luwak נשלח באופן מסורתי ליפן. כאשר משלוח של הקפה הזה הגיע לארצות הברית, הוא ריגש את אנשי המקצוע של שוק הקפה. הרבה חשבו שזו מתיחה, אבל לאחר שטעמו את הקפה – נשארו מרוצים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> Kopi Luwak - הקפה היקר ביותר בעולם!